İçerik Yönetimi

İçerik Yönetimi 01 Eylül 2017 14:47

Marka ve Reklam yönetiminde en çok karşılaştığımız durumlardan biri de firma ve şirket sahiplerinin reklam amaçlı mecraları satın almaya yüksek bütçeler ayırırken bunlarda sergileyecekleri ve esas önemli mesajları hedef kitleye ulaştıracak içeriklere önem vermemesi ve hatta bütçe ayırmamasıdır.

Medya satınalma süreçleri ciddi anlamda önemli ve titizlikle araştırılması gereken süreçlerdir. Şu an bu noktada yaşananlar Merdiven altı Reklam Ajansları, hazır şablonlar kullanarak Web sitesi ürettiğini zannedenler ve kendini reklamcı sanan grafik tasarımcılardan uzak durulması profesyonel şirketlerin çok akıllıca yönettiği fakat bunların önemini henüz kavrayamayan şirketlerin sadece fiyat odaklı yaklaşımlar sonucu kalitesiz mecra ya da reklam kampanyaları ile para ve zaman kaybına uğradığı kritik bir süreci işaret etmektedir. Medya mecrası oluşturma (Web siteleri, mobil uygulamalar, katalog ve broşür  uygulamaları vb.)  veya hazır medyalardan seçim yapma başka bir yazının konusu olsa da burada kısaca bahsetmeden geçemedik. Medya mecrası oluşturma konusu çok önemli bir uygulama platformu olmasına rağmen bu alan kadar önemli ikinci bir konu ise bu ve benzeri mecralarda yayınlanacak İçeriklerin Oluşturulması ve Yönetilmesi alanıdır.

İçerik yönetimi çok geniş kapsamlı bir alan olup ciddi Pazarlama ve Marka bilgisi gerektirmektedir. Müşterinize ulaşma kanallarından biri olan reklam mecralarında esas amaç; bu mecralar aracılığıyla hedef kitlenize verdiğiniz Marka Vaadi mesajınızdır. Hedef kitleye iletilecek bütüncül Marka vaadi mesajının ise sizin açınızdan temel faydası Satış ve gelir artışı sağlamasıdır. Fakat günümüzde firmalar örneğin Web tasarım ve kodlamalarını yaptırdıktan sonra hedef kitlesine uyarlanmış ve bu mecranın esas amacı olan içeriklerle ilgilenmemekte, hedef kitleden ve amaçtan kopuk, profesyonel olmayan içerikleri kendi imkanları ile oluşturmaya çalışmaktadır. Bunun neticesinde mecradan beklenen sonuçlar elde edilememekte ve bu işin suçu mecra tasarımcılarına yüklenmektedir.

Yazımızda belirttiğimiz gibi içerik oluşturma Marka ve Pazarlama konusunda profesyonel olmuş kişilerin elinden hedef kitleniz ve Marka vaadinizle uyumlu olarak oluşturulmalıdır. Görsellerin Görsel zeka ve Marka denetimleri ile bunlarla uyumlu ve satış arttırıcı içeriklerin oluşturulması medya mecrası üretenlerin işi olmadığı gibi şirket içinde bu alanda profesyonelleşmemiş kişilerin de işi değildir.

Sonuç olarak belirli bedeller ödeyerek satın aldığınız ya da oluşturduğunuz mecralardan yüksek verim ve gelir arttırıcı sonuçlar bekliyorsanız lütfen İçerik Yönetimi konusunda uzman bir ajanstan destek alınız. Unutmayın araba üreten fabrikadan yakıt alamazsınız. İçerik yönetimini tıpkı mecra üretiminde olduğu gibi profesyonel ellere teslim ettiğiniz kazançlı günler dileriz.

Mustafa SOLMAZ
Subbrand Marka ve Reklam Ajansı Başkanı